Meta Arama Motorları ve OTA'lar

14 Haziran 2022 Geri Dön

Meta Arama Motorları Nedir?

Sorgulanmak istenen bilginin tüm veri tabanlarından çekilen sonuçlarını tek bir platformda toplayan arama motorlarıdır.

Metasearchler tek bir sorgulama ile konaklamak istediğiniz otelin tüm kanallardaki fiyatlarını önünüze sunarak en iyi siteden en fiyatı bulmanıza imkân sağlar.

Fiyatların şeffaflığı, tüm seçeneklerin aynı anda görüntülenebilmesi ve her şeyin tek bir yerde yapılabilmesi gibi özelliklere sahip olan meta arama motorları gezginlerin kullanımı açısından tercih sebebidir.

Bu sebeple bir meta arama motorunda yer almak ve hatta otelinizi Google, Tripadvisor gibi meta arama motorlarına bağlamak otelinizin görünürlüğü için önemli kilit noktalarıdır.

En Popüler 5 Meta Arama Motoru

Tripadvisor

TripAdvisor, bir otel için tüm müşteri yorumlarını, ayrıca fiyatları ve diğer bilgileri görüntüler. 2000 yılında bir seyahat inceleme sitesi olarak başlayan Tripadvisor, o zamandan beri çevrimiçi olarak en iyi meta arama motoru platformlarından biri haline dönüştü.

Google

Google 2011 yılında Google Hotel Finder adı altında Google Hotel Ads’i başlattı.

Kişiler konaklama seçeneklerini aratmak için Google Haritalar'ı kullandıklarında, fiyat bilgileri ve çeşitli OTA'lardan karşılaştırmalar içeren otel reklamlarını görüntüler. Bu bilgiler, kullanıcılar Google.com'da otel aradığında da görüntülenir.

Trivago

Trivago, 50'den fazla farklı küresel pazarda faaliyet gösteren dünyanın en büyük meta arama motorlarından biridir.

Skyscanner

Başlangıçta uçuş karşılaştırmaları sunan skyscanner, zaman içerisinde diğer karşılaştırmaları da içerecek şekilde genişlediler. Merkezi rezervasyon sisteminizi ve kanal yöneticinizi doğrudan platforma bağlayabilmenize olanak sağlar.

Kayak

Bu meta arama motoru, 2 milyondan fazla otelden gelen sonuçları görüntüleme ve inceleme özellikleriyle tanınır. Yalnızca gerçek, doğrulanmış otel misafirlerinin yorumlarına izin verir. 

Meta Arama Motorları üzerinden daha fazla satış yaparak gelirinizi artırmanın yolları (optimizasyon önerileri)

* Tüm oda fiyatlarınızı göstermek

Yalnızca en ucuz odanızın fiyatını göstermek yerine tüm oda fiyatlarınızı göstermeniz potansiyel misafirleriniz arasında bir güven duygusu oluşturacaktır.

* Farklı arama motorlarında farklı stratejiler izlemek

Meta arama motorlarının yapılarını ve kullanıcı profillerini bilmek doğru hedefleme yapma olasılığınızı artıracaktır.

* Fiyat eşitliği

Arama motorları sonuçlarında çıkan oda fiyatlarınız ile web sitenizde çıkan fiyatların eşleştiğinden emin olun.

* Doğru ve güvenilir entegrasyon sistemlerini tercih etmek

Meta arama motorlarıyla doğrudan entegre olmanıza izin veren yazılım sistemlerini seçerken işletmenize en uygun ve güvenilir bir yazılım sistemini tercih etmek performansınızı artıracaktır.

OTA (Online Travel Agency) NEDİR?

Seyahat planınızı gerçekleştirebilmek için konaklayacağınız yerleri, konaklayacağız yer hakkındaki bilgileri, oda fiyatlarını ve müsaitlik durumlarını sizlere sunan platformlardır.

OTA’lar seyahat planlaması için internet araştırması yapmak isteyen kişilerin araştırma kaynağı olarak gösterilmektir.

İşletmenizi bu alanlarda sunmak görünürlüğünüzü maksimize etmekte sizlere oldukça önemli faydalar sağlayacaktır.

En popüler 5 OTA

Booking.com

Expedia

Hotels

ETS

Jolly

OTA’lar üzerinden daha fazla satış yaparak gelirinizi artırmanın yolları (optimizasyon önerileri)

Bir otel sahibi için rezervasyon almanın en etkili yolu kendi web sitesi üzerinden almak olsa da OTA’lardan alınan rezervasyonlar da toplam rezervasyon hacminde önemli bir yer tutmaktadır. Rezervasyon hacmini etkileyen en önemli etken ise OTA’larda en üst sıralarda yer almaktır.

OTA’larda üst sıralarda yer almanın yolları;

* OTA’larda işletmenize ait bilgilerinizi, oda fiyatlarınızı ve oda müsaitlik durumunuzu güncel tutun.

* Görsellerin satın alma kararları üzerinde ne kadar önemli olduğunu unutmayın. Profesyonel fotoğrafçılarla çalışarak otelinizi en güzel şekilde yansıtan görsellerinizi bu kanallarda kullanın.

* SEO dostu içerikler oluşturun.

* Doğru fiyat belirleme stratejisi uygulayın. Rakiplerinize göre daha uygun bir fiyat belirlediğinizde işletmeniz OTA’larda daha yüksek bir sıralamaya sahip olacaktır.

* Misafirlerinizin işletmeniz hakkında OTA’lara olumlu yorumlar bırakması bu kanallardaki sıralamanızı üst seviyelere taşımakta yardımcı olacaktır.

NOT: OTA Booking üzerinde sadece yurt içi değil yurtdışı satışları da gerçekleştirerek gelirlerinizi artırabilirsiniz.

Meta Arama Motorları ve OTA’lar Arasındaki Farklar

Meta arama motorları ile OTA'lar arasındaki en temel fark, meta arama motorlarının bilgi toplaması, OTA'ların ise envanter satmasıdır.

Meta arama motorları farklı kanallardaki oda fiyatlarını karşılaştırmanıza izin verirken satın alma işlemini gerçekleştirmenize izin vermezler. Ancak OTA’lar üzerinden satın alma işlemini gerçekleştirebilirsiniz.