Online Satışlarınızı Tırmandıracak 5 Süreç Yönetimi

05 Mayıs 2022 Geri Dön

Otellerin online satış süreçleri, pazarlama, satış, müşteri ilişkileri gibi iş alanlarının tamamını kapsar. İşletme gelirlerini artırmak ve marka imajını güçlendirmek için tüm bu iş süreçlerini etkili bir şekilde yönetmek gerekir. Kullanıcı davranışının dönüşmesine paralel olarak güçlü satış kanallarından biri haline gelen otellerin kendi resmi web siteleri, işletmeler için fırsat alanları sunar. Online satışları artırmak için müşteri yol haritasını doğru anlamak, kullanıcıların istek ve ihtiyaçlarını iş süreçlerine entegre etmek önemlidir. Müşteri yolculuğu temelde araştırma, karşılaştırma, seçme, rezervasyon ve ödeme olmak üzere 5 aşamadan oluşur. Bu aşamaları etkili ve verimli bir şekilde yöneterek web sitenize trafik çekebilir, dönüşüm oranınızı yükseltebilir ve gelirlerinizi artırabilirsiniz. Rekabetin yoğun olduğu otelcilik sektöründe rakiplerinizden ayrışmak, iş süreçlerine daha bütüncül yaklaşmak için dijital araçları tüm süreçlere dahil edebilir, iş sonuçlarınızı iyileştirebilirsiniz. 

Müşterileriniz için konaklama deneyimini oluşturan bu 5 aşamaya ve online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak fırsat alanlarına gelin birlikte göz atalım.

1. Araştırma

Müşteri yol haritasının ilk durağı olan araştırma bölümünde potansiyel misafirler konaklama deneyimiyle ilgili bilgi toplamaya başlar. Bu aşamada işletmeler için öncelik, farklı birçok kaynakta erişilebilir, güncel ve doyurucu bilgi sağlamaktır. Hotel Partner’ın sunduğu GIATA ürünü ile otel içerikleri tek bir noktadan hızlı bir şekilde yönetilebilir. GIATA sayesinde otelinizle ilgili tüm bilgiler, görseller ve yenilik bildirimleri 21.500’den fazla kaynakta 24 dilde otomatik olarak güncellenir. Tur operatörleri ve yatak bankaları gibi kaynakların yer aldığı 21.500’den fazla noktada, potansiyel müşteriler ile açıklayıcı ve destekleyici içerikler sunulur. Bu içerikleri dilediğiniz zaman tek bir noktadan tüm kaynaklarda hızlı bir şekilde güncelleyebilirsiniz. GIATA ile manuel olarak ulaşabileceğinizden çok daha fazla kanala ulaşabilir, paradan ve zamandan tasarruf edebilir ve tadilat, isim değiştirme gibi konularda ek bir çaba harcamadan müşterilerinizi güncelleyebilirsiniz. 

2. Karşılaştırma

Müşteri yol haritasının ikinci durağı olan karşılaştırmada potansiyel müşteriler alternatifleri birbirleriyle kıyaslar. İlk aşamada topladıkları bilgileri değerlendirerek en iyi alternatifi belirlemeye çalışır. Bu değerlendirmeyi yaparken Google, Tripadvisor, Skyscanner ve Trivago ve benzeri arama motorlarını araç olarak kullanırlar. Otelinizin bu arama motorlarında yer alması, fiyat ve kapasite bilgilerinin güncel olması otelinizi rekabet içinde canlı tutar ve karşılaştırma aşamasında sizi rakiplerinizin önüne taşır. Yapay zeka destekli arama fiyatı reklamcılığı imkanı sunan Mads ile otelinizi büyük meta arama platformlarına kolaylıkla entegre edebilirsiniz. Tüm meta aramalarını tek bir platform üzerinden yönetebilir, her ay milyonlarca kullanıcıya arama motorları üzerinden ulaşabilirsiniz.

3. Seçme

Alternatifler arasından fiyat-performans olarak ayrışan otelin seçildiği bu aşamada rekabet yüksektir. Potansiyel müşteri topladığı bilgileri değerlendirerek bir satın alma kararı verir. Bu aşamada oteller en iyi teklifi sunarak müşteriyi kazanmaya çalışır. Rekabet içinde ayrışmak ve müşterilerinize en iyi teklifi ulaştırmak için Hotel Partner’ın sektöre özel geliştirdiği Mads’den faydalanabilirsiniz. Benzersiz temel özellikler sunan Mads ile otelleri bağlayarak reklam verebilir, kampanyalarınızı optimize edebilir ve %20 komisyon ödemeden doğrudan rezervasyon alarak kârlılığınızı artırabilirsiniz.

4. Rezervasyon

Araştırmasını yapan, alternatifleri değerlendirerek tercihte bulunan kullanıcı artık rezervasyon aşamasındadır. Web site ziyaretlerinin satışa dönüşmesinin hedeflendiği bu aşamada potansiyel müşteriler için hızlı ve kolay bir rezervasyon deneyimi sunmak önemlidir. Rezervasyon aşamasında süreçlerinizi iyileştirmek ve otomatize etmek için akıllı rezervasyon motoru Vertical Booking’den faydalanabilirsiniz. Farklı ülkeler için farklı fiyat veren Vertical Booking, Booking Engine, Channel Manager ve GDS gibi birçok pazarlama aracını tek bir panelde toplayarak süreçlerinizi kolay ve basit bir hale getirir. Tüm çözümleri tek bir noktada toplayan otel rezervasyon motoru sayesinde tüm pazarlama yönetimi tek noktada toplanarak hata oranı minimuma düşürülür ve verimlilik artar.

Tek bir kanaldan birçok kanalı etkili şekilde yönetme imkanı veren Vertical Booking otel rezervasyon motoru sayesinde tüm kanallarda son odanıza kadar satış hakkı verebilirsiniz. Otelinizi daha fazla kanalda görünür kılan Vertical Booking, kanallarda fiyatları eşitler ve manuel süreç yönetimine kıyasla hata oranınızı düşürür. Aynı zamanda rezervasyonun belirlediğiniz fiyatlarla sorunsuz şekilde yapılmasını sağlar. Tüm satış kanallarını senkronize eden akıllı yazılım sayesinde misafirlerinizin memnuniyeti de artar.

5. Ödeme

Rezervasyon sürecini hızlı ve sorunsuz şekilde tamamlayan kullanıcılar bir sonraki aşama olan ödemeye geçer. Bu aşamada satın alma işlemini tamamlayan misafirler için öncelik, hızlı ve güvenli bir satın alma deneyimi yaşamaktır. Ayrıca ödeme seçeneklerinin çeşitliliği, potansiyel müşteri havuzunu genişletir ve online satışları artırır. 53 ülkede 38 ödeme yöntemi ile tahsilat imkanı sunan HP Pays oteller için geliştirilmiş bir online tahsilat sistemidir. Sanal POS’a entegre olarak çalışan HP PAYS ile müşteriler kart bilgilerini herhangi biriyle paylaşmaya ihtiyaç duymadan 3D Secure sistemi ile ödeme işlemini tamamlar. TL, dolar, euro gibi farklı para birimlerinde ödeme alabileceğiniz HP PAYS, tahsilat işlemini tek aşamaya indirir. Hotel Partner’ın sağladığı bu ödeme sistemi oteller için güvenli tahsilat imkanı sunarken, misafirler için süreçleri sadeleştirir ve hızlı ödeme fırsatı sağlar. 

Satış Sonrası Aksiyonlar

Beş aşamalı satın alma yolculuğunda misafirlerinize kaliteli içerikler, hızlı, sorunsuz rezervasyon ve ödeme imkanı sunduktan sonra da süreç devam eder. Satış sonrası süreçleri de verimli şekilde yöneterek müşteri memnuniyetini ve gelirlerinizi artırabilir, potansiyel müşterileriniz için güçlü bir imaj yaratabilirsiniz. 

Hotel Partner’ın sunduğu Upsell Guru ile satış sonrası misafirlerinizin rezervasyonlarını standart odadan suit odaya yükseltmek için teklif vermelerini sağlayabilirsiniz. Bu sayede onların konaklama deneyimini zenginleştirirken, ortalama günlük oda fiyatını (ADR) artırarak daha fazla kâr elde edebilirsiniz. Oteller için otomatik bir teklif sistemi sunan Upsell Guru, daha yüksek oda kategorilerini ücretsiz olarak sağlamak yerine, misafirleriniz için indirimli fiyata üst düzey bir konaklama fırsatı yaratır ve upgrade sayısını en aza indirir. Upsell Guru ile konaklama öncesi misafirlerinize otomatik mail göndererek özelleştirilmiş konuk hizmet menüsü üzerinden ek hizmet satın alabileceklerini hatırlatır ve her konuğa özel fırsatlar sunarak oda başına gelirinizi artırmanızı destekler.

Süreçleri iyileştirirken kullanılabilecek veriler iş sonuçları ile sınırlı değildir; en güçlü veri müşterilerin geri bildirimidir. Gerçek bir deneyime dayanan geri bildirimler, otelinizin güçlü ve zayıf yönlerini keşfetmenize ve süreçleri iyileştirmenize olanak sağlar. Bildirimlerine dönüş yaparak müşterilerinizle bağ kurmanız marka imajınızı güçlendirir ve potansiyel müşterilerinize güven verir. Hotel Partner Trust You, geri bildirim almayı kolay hale getirerek aksiyonları bu bildirimlerle beslemenizi destekler. İletişimi çift yönlü hale getirerek bu bildirimlere panel üzerinden hızlı bir şekilde dönüş yapabilir, konuklarınızla aranızdaki bağı güçlendirebilirsiniz. Binlerce yorumu tek seferde analiz ederek oteliniz için daha doğru kararlar alabilir, istek ve şikayetleri aksiyon planına dahil ederek misafirlerinizin fikirlerine değer verdiğinizi gösterebilirsiniz.

Hotel Partner’ın sunduğu ürünler ile araştırmadan ödemeye kadar müşteri yolculuğunun her aşamasında misafirlerinize eşlik edebilirsiniz. Zaman ve para tasarrufu sağlayan iyileştirmeler ile süreçlerinizi sadeleştirebilir ve misafirlerinize kusursuz bir hizmet sunabilirsiniz. Online satışlarınızı tırmandıracak Hotel Partner ürünlerinde ücretsiz demo için siz de hemen başvurun!