Otel Web Sitelerinde Yapılmaması Gereken 12 Hata

18 Mayıs 2022 Geri Dön

1.Web sitenizin yavaş açılması ve sekmeler arası yavaş geçiş

Bilgiye erişimin giderek hızlandığı günümüzde insanların artık beklemeye tahammülü yok. Yalnızca birkaç saniye içerisinde web sitenizin açılmadığını gören ziyaretçinizin sitenizden çıkış yapma ihtimali oldukça yüksektir. Bu durum dolaylı olarak online rezervasyon yapma ihtimali bulunan potansiyel müşterinizin kaybına sebep olacaktır. Bu yüzden web sitenizi yavaşlatacak unsurlardan kaçınmalı, özellikle yüksek boyutlu videolardan, görsellerden ve hareketli içeriklerden uzak durmalısınız.

Web sitenizin yüklenme hızını merak ediyor musunuz? Cevabınız ‘evet’ ise hemen Google’ın ücretsiz test aracı ile web sitenizin hızını test edebilir, Google’ın geliştirmelerine veya  tavsiyelerine göz atabilirsiniz.

Test aracı için tıklayın

2.Otelinizi yansıtan açıklayıcı içeriklerin, adres ve iletişim bilgilerinin yer almaması

Web sitenizi ziyaret eden potansiyel bir misafirin en öncelikli amacı oteliniz hakkında daha fazla bilgiye sahip olmaktır. Süslü cümlelere odaklanılarak otele dair gerçek bilgilerin yer almadığı, detaylı açıklamaların bulunmadığı bir web sitesi karşı tarafta güven boşluğu oluşturacak ve ziyaretçinizin web sitenizden ayrılmasına sebep olacaktır.

Bir başka önemli detay ise iletişim ve konum bilgilerinizin web siteniz üzerinde kolay bulunabilir ve açıklayıcı olması gerektiğidir. Aşağıdaki check list’i bu amaç ile hazırladık;

  1. Web sitenizin ana sayfasında telefon numaranız yer alıyor mu?
  2. Web siteniz üzerinden telefon numaranıza mobil ekranlardan tıklanabiliyor mu? Doğrudan arama linki var mı?
  3. Ana sayfanızda, adres bilgileriniz olmasa da otelinizin hangi ülke, şehir ve bölgede olduğuna dair bilgiler yer alıyor mu?
  4. İletişim sayfanızda, entegre canlı harita, tüm kontak bilgileriniz ve e-posta adresiniz yer alıyor mu?
  5. İletişim sayfanızda, otelinize ulaşım yöntemleri hakkında detaylı bilgi yer alıyor mu?
    1. Otobüs terminaline mesafe ne kadar?
    2. Toplu taşıma imkanları var mı?
    3. Taksi veya Uber seçenekleri mevcut mu?
    4. Hangi havalimanına yakın, bu havalimanından otelinize ulaşım imkanları nelerdir?

3.Otel web sitenize konum eklenmemesi

Unutmayın ki potansiyel misafirleriniz oteliniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilmek için web sitenizi ziyaret ediyorlar. Ziyaretçileriniz için oteliniz hakkındaki en doğru bilgi kaynağı web siteniz olmalıdır.

Bunun yanı sıra, misafirinizin konakladığı süre boyunca otelinizin destinasyonunda gerçekleştirebileceği aktivitelerden bahsetmek misafirinizin web sitenize olan ilgisini olumlu yönde etkileyecek ve potansiyel misafirinizin bu bilgiler doğrultusunda tatilini planlamasına yardımcı olacaktır.

4.Web sitenizde rezervasyon motorunun bulunmaması

Otel web sitelerinin amaçlarından biri de şüphesiz ki oda satış işlemini gerçekleştirmektir. Farklı kanallar üzerinden yapılan oda satışlarınızda kesilen komisyondan kurtulmak ve gelirinizi artırmak için web siteniz üzerinden oda satışlarınızı gerçekleştirmelisiniz.

Günümüzde rezervasyon motoru olmayan otel web sitesi neredeyse kalmadı ancak halihazırda kullandığınız bir rezervasyon motorunuz var ise aşağıdaki konulara dikkat etmenizi öneririz;

  1. Rezervasyon motorunuz, web sitesinizde yer alan yabancı dilleri destekliyor mu? Veya hedef pazarlarınıza ait potansiyel misafirlerinizin dillerini destekleniyor mu?
  2. Web sitenizin ziyaretçileri, mobil kullanımda rezervasyon sürecini zora sokacak pop-up veya ekstra bildirim gibi elementler ile karşılaşıyor mu?
  3. Rezervasyon motorunuzdaki tarih seçici veya kişi/çocuk sayısı seçici gibi elementler net ve anlaşılır mı? (Zaman zaman kontrat dilinde oda kısaltmaları (STD veya DBL) veya birbirine benzer oda tanımları (Premium Oda, Premium Suite) ile karşılaşılaşılıyor  ve bunlar son kullanıcı için kafa karıştırıcı olabiliyor. 

5.Rezervasyon butonunun web siteniz üzerinde yanlış konumlanması

Web sitenizde doğru konumlanmış, belirgin ve etrafında harekete geçirici mesaj bulunan bir rezervasyon butonu, ziyaretçinizin dikkatini çekerek web siteniz üzerinden yapılacak satışları artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bu noktada farklı düğme tasarımlarını test etmenizi öneririz. Rezervasyon butonu üzerinde yapacağınız renk değişiklikleri;  örneğin turuncu renk ile 1 hafta, mavi renk ile 1 haftalık deneme sonucunda gelen tıklama sayılarını kıyaslayabilirsiniz. Veya düğme üzerindeki mesajı değiştirerek de aynı testi uygulayabilirsiniz.

6.Rezervasyon motorunuzun web sitenizle uyumlu olmaması ve yavaş açılması

Web siteniz üzerinden dikkatini çektiğiniz potansiyel misafiriniz rezervasyon işlemini tamamlamak istiyor fakat rezervasyon sayfasına bir türlü ulaşamıyor veya ulaştıktan sonra karmaşık bir sayfayla karşılaşıyorsa bu durum da yine potansiyel misafirinizin kaybıyla sonuçlanacaktır.

7.Ödeme esnasında rezervasyon motorunda karşılaşılan sorunlar

Potansiyel misafirinizin web sitenizde yaşadığı olumlu tecrübelerden sonra sıra rezervasyon işlemini tamamlamaya geldi. Ancak kişi, ödeme alınamayan bir rezervasyon motoruyla veya ödeme esnasında kendini güvende hissettirmeyecek güvenlik sorunlarıyla karşılaşması halinde rezervasyon işleminden vazgeçebilir. Bu noktada hiçbir işletme satış kaçırmak istemez öyle değil mi?

8.Otel görsellerinin otelinizi tam anlamıyla yansıtmayan görsellerden oluşması

Web sitenizde yer alan detaylı ve otelinizi yansıtan yazılar web siteniz için ne kadar önemliyse otelinizi yansıtan görsellerde en az o kadar önemli. Stok görseller yerine özellikle otele ait göze hoş gelen, güzel açılardan çekilmiş gerçek görseller kullanılması potansiyel misafirinizde güven algısı yaratacak ve potansiyel misafirinizi rezervasyon işlemini gerçekleştirmeye bir adım daha yaklaştıracaktır.

Burada önerimiz, ana sayfa üzerinde editlenmiş, optimize edilmiş gerçekçi görseller kullanılmasıdır. 

Özellikle otel tarafından sunulan farklı hizmetler hakkında az sayıda veya yetersiz görsellerin olması sık karşılaşılan durumlardan biridir. Konuyla ilgili olarak şu soruları dikkate almanızda fayda görüyoruz; 

Web sitenizde, otelinizdeki Aqua Park’a veya otelinizde düzenlenen akşam şovlarına ait  fotoğraflar yada videolar bulunuyor mu? 

Oda kategorisinde yer alan görsellerde odaların balkon manzaralarına ve banyo görsellerine yer veriyor musunuz? 

Bazı durumlarda otelinizde göstermekten çekindiğiniz kısımlar veya açılar olabilir. Örneğin oda banyoları küçük ve göstermek istemiyor olabilirsiniz. Ancak web sitenizde bu gibi detaylara hiç yer vermiyor oluşunuzun bazı sorunları da beraberinde getireceğini bilmelisiniz. Eğer siz detaylı bilgi vermekten kaçınırsanız ziyaretçiniz bu bilgilere ulaşabilmek için farklı kanallara başvuracak ve belki de yorum sitelerinden birinde otelinize dair olumsuz yorumlarla yada daha önce konaklamış birinin çok daha kötü açılardan çekilmiş görselleriyle karşılaşmasına sebep olacaktır. 

9.Web sitenizde yanlış yazı fontu seçimi

Web sitenizde yer alan bilgilerin içeriği kadar nasıl göründükleri de önemli. Okunması zor ve göz yoran fontların kullanımı potansiyel misafirin web sitenizden erken çıkış yapmasına neden olabilir.

Özellikle çok dilli web sitelerinde latin alfabesi dışındaki dillere dikkatle bakılmasını (Rusça, Arapça) öneririz. 

10.Web sitenizin mobil uyumlu olmaması

Birçok işlemi bulunduğumuz konumdan saniyeler içinde gerçekleştirdiğimiz şu günlerde, kullanım yaygınlığı açısından telefonun yeri yadsınamaz. Mobilden erişim sağlanamayan bir web sitenin varlığında neredeyse bahsedilemez. Bu yüzden mobil uyumlu bir web site oluşturmak oldukça önemli.

Google’ın mobil uyumluluk testini mutlaka gözden geçirmenizi öneririz. Bu ücretsiz araca ulaşmak için tıklayın.

11.Oda fiyatlarının güncel tutulmaması

Otelinizde konaklamak isteyen potansiyel misafirinizin daha önce farklı kanallarda odanızın daha uygun bir fiyata satıldığını görmesi, söz konusu misafirin web siteniz üzerinden satın alma işlemini gerçekleştirmemesiyle sonuçlanacaktır.

12.Web sitenizin kullanıcı dostu bir ara yüze sahip olmaması

Web sitenizin ziyaretçileri üzerinde olumlu etkiler yaratıp ziyaretçilerin web sitenizde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için sitenizin olabildiğince net, sade, kullanımı kolay bir ara yüze sahip olduğundan emin olmalısınız.

Zaman zaman marka imajını aktarmak, dikkat çekici ve özgün olmak için web sitenizi bir katalog gibi düşünsenizde,  web sitenizin aslında bir satış kanalı olduğunu unutmamalısınız. Web sitenizin, potansiyel misafirlerin aradıklarını kolayca bulabilecekleri, doğru ve net bilgilere ulaşabilecekleri bir arayüze sahip  olmasını öneririz.